Aktualizováno 9.7.2018
Velkého vítězství se dočkala posádka lodi Il Mostro, jejíž kmotrou byla herečka Salma Hayek a sponzorem značka PUMA – tým skončil na senzačním druhém místě. Na prvním místě se umísitila posádka Ericsson 4 a na třetím Telefonica Blue.
Volvo Ocean Race je považován za nejextrémnější závod svého druhu na světě, díky své délce a značně tvrdým podmínkám pro posádku. Celkem 10 etap měří více než 37.000 námořních mil (tedy 68.000 kilometrů, což je v přepočtu obeplutí jedné a tří čtvrtin planety) a plavba trvá 9 měsíců. Navigaci v nebezpečných vodách se skrytými skálami pod hladinou a šílenou rychlost pohybu nijak neulehčují výkyvy teplot od -5 do +40 stupňů Celsia ani omezenost potravy – povolená je jen mražená či sušená strava. Nedostatek spánku a stravy, únava a fyzické vypětí mají za následek mnohá zranění, která jsou téměř denní součástí závodu. Pro posádky je závod mimořádnou zkoušku jachtařského umění i schopností jednotlivce přežít v extrémních situacích na širém moři.
Dobrodružné a jedinečné plavby sa zúčastnilo celkem 11 lodí podporovaných významnými nadnárodními společnostmi a posádky tvořila ta největší jména v námořním jachtingu, jako Torben Grael, Bouwe Becking, Magnus Olsson, Ken Read nebo Ian Walker. Závod začal v říjnu 2008 ve španělském Alicante a měl zastávky ve světových metropolích – Kapském městě, Cochinu (Indie), Singapuru, Qingdao (Čína), Rio de Janeiru, Bostonu, Galway (Irsko), Marstrandu (Švédsko), Stockholmu a Petrohradu.
Závod se koná každé tři roky a značka PUMA se jej v letošním ročníku zúčastnila jako hlavní sponzor lodi Il Mostro vůbec poprvé. Při této příležitosti vydala také námořnickou kolekci oblečení pro zákazníky sestávající jak z lifestylových modelů pro běžné nošení ve městě nebo na dovolené, tak exkluzivní kolekci pro profesionální jachtaře, kterou vyzkoušel na sobě v tvrdé akci i tým Il Mostro. Unikátní součástí Volvo Ocean Race bylo i putovní PUMA City – mistrovské dílo architektury a designu. Mohutná mobilní stavba s plochou 1000m2 sestavená z 24 dvanáctimetrových ocelových přepravních kontejnerů sloužila jako zázemí pro posádku lodi Il Mostro na pevnině při dojezdu do jedné ze zastávek a také jako obchod PUMA a netradiční místo konání večírků konaných při příležitosti dojezdu lodi.
PUMA® je jednou z předních světových sportlifestylových společností, která navrhuje a vyvíjí obuv, oděvy a doplňky. Ve své činnosti se snaží pomáhat světu podporou míru, tvůrčího ducha a udržitelnosti podle metodologie SAFE. Ve svých rozhodnutích a jednání se řídí hodnotami spravedlnosti, poctivosti a pozitivního a tvůrčího myšlení. PUMA začíná sportem a končí módou. Její funkční a lifestylové produkty spadají do kategorií, jako je fotbal, běh, motorsport, golf a yachting. Značka Black je výsledkem partnerské spolupráce s uznávanými návrháři, jako je Alexander McQueen, Yasuhiro Mihara a Sergio Rossi. Skupina PUMA vlastní značky PUMA, Tretorn a Hussein Chalayan. Společnost PUMA, která byla založená v roce 1948, dodává své výrobky do více než 120 států, zaměstnává celosvětově více než 9000 lidí a má ústředí v německém Herzogenaurachu, Bostonu, Londýně a Hong Kongu. Další informace najdete na www.puma.com a www.pumaoceanracing.com.