Aktualizováno 9.7.2018
Kapela Kontrafakt přepsala dějiny CZ/SK rapu a pokud jde o tu slovenskou část, asi nebude daleko od pravdy říci, že jejich novodobou část ze zcela zásadní části sama napsala. Přišli se show, která neměla obdobu, natož konkurenci. Natočili klip, který do setrvačníkem poháněného motoru slovenské scény nalil nitro palivo. Vydali album ERA, které dosáhlo na zlaté prodeje atd atd. Z úplného dna se dostali na samotný vrchol. Zkuste si sepsat na papír seznam věcí, které se dají na CZ/SK hiphopové scéně dokázat, a pak si můžete jednu po druhé odškrtávat jako ty, co už Kontrafakt dokázali.
Teď do jejich příběhu přibyla další kapitola – lídr Rytmus se vrací na místo činu se svým očekávaným sólo albem Bengoro. V nabité jarně letní sezóně (připomínám, že do prázdnin mají krom jiných vyjít i alba Indy & Wich a PSH!) tak přichází jedna z nejočekávanějších událostí. Rytmus může mít pověst arogantního rappera, ale on si to může dovolit. Má za sebou něco, o co může své sebevědomí opřít, což se o hromadě hoven, kterou má za sebou spousta jiných mluvků, rozhodně říci nedá. Jeho hudba se vám nemusí líbit, jsou tu ale desítky tisíc těch, co za ní na CD nebo koncertě rádi zaplatí, protože se v něm vidí. Jeho hlášky vás nemusí bavit, ale je tu spousta těch, co se u nich bude lámat v pase. Jeho hlášení k cikánským kořenům mu nemusíte věřit, ale oni mu to věří. Jeho zásluhy a úspěchy mu upřete jen těžko.
V předvečer vydání desky Bengoro jsou hlavní otázky jasné – dokáže utáhnout celou desku bez KF? Dokáže vůbec překročit stín KF? Dokáže natočit album, které nebude jen opakovat to, co už jsme od něj slyšeli? Já už Bengoro slyšel a svou odpověď mám, vy si svou hledejte sami a k tomu si v našem rozhovoru přečtěte, jak to všechno vidí sám Rytmus. Žjeee.
– Affro: Rytmo, na začátek by asi bylo fajn říci, co to vůbec znamená Bengoro? Na sídlišti Řepy jsme sice měli cikánů spousty, ale slovo Bengoro jsem neslyšel nikdy…
Rytmus: Bengoro = ZLOBA.
– Překvapilo mě, že si říkáš „rázný básník Bengoro“, když si od tebe pamatuji hlášku „je rok 2005 a ty básničkuješ“. Jak to jde dohromady?
Rázny básnik = rázny lyrik, to som ja a básničkovanie je, keď cítiš z rappera, že rapuje jak keby recitoval básničku na pohrebe svojej mŕtvej mačky.
– Umíš cikánsky mluvit nebo jen nějaká slovíčka, která používáš v rapu?
Iba nadávky a administratívne výrazy.
– Jak myslíš, že tě tvoje dětství a tvé problémy ovlivnily pro rap? Myslíš, že kdybys ty problémy neměl, neměl bys dneska ani o čem rapovat? Je to pro tebe u rappera důležité, abys něčím takovým prošel?
Dectvo a problémy moj rap neovplyvnilo nijak, ale všetko toto ovplyvnilo môj život a postoj k nemu. To čo zažívam v mojom chudobnom živote dávam na papier. Čím viacej odžité, tým lepšie pre rappera, lebo má o čom dávat.
– Ve svém životním příběhu rapuješ o tom, že tvůj táta byl muzikant, neplánuješ se s ním „usmířit“ ve skladbě, jako to udělal třeba Nas v “Bridging the gap“?
S fotrom som už dávno zmierený, aj keď som ho videl 3x v živote. A tomu ver, že som s nim chcel urobit na album, ale nedalo sa, lebo má AIDS.
– Co jsi chtěl sólo deskou dokázat?
Zajebal som prirodzený vývoj, som dlho v hre, počkal som na správny čas. Aj keď sme KF, každý máme svoje pocity, svoje pohľady, jeden je mladší, druhý starší a ja som jebnutý.
– Měl jsi nervy z očekávání a nastavené laťky z vaší desky E.R.A., jestli se ti ji podaří překonat?
KF = KF, Bengoro = Bengoro, dva odlišné albumy a jeden lepší jak druhý.
– Měl jsi předem nějakou představu o tom, že chceš, aby to album bylo rozmanité?
Za moje dlhé pôsobenie v tejto hre viem jak má vyzerať dobrý album a tak som to chcel teraz aj spraviť. Hlavná pointa všetkého bolo aby som urobil iný album jako ERA a ukázať všetkým, ktorí nás chcú dobehnút, že Tvoj Tatko Records je absolútne za vodou a to že už sa s nimi ani neporovnávame. Pitčeeeeeee (povedz kludným výsmešným homosexuálnym hlasom).
– Ono i říct, že je deska lyricky jednotvárná, je blbost. Jaké všechny lyrické úhly bys řekl, že se ti povedlo na desce pokrýt?
Viem zajebať text bez nadávok, viem zajebať metaforický text, viem zajebať hardcore rap, viem zajebať party, viem zajebať text, při ktorom sa ti tlacia slzy do očí, viem zajebať diss, viem zajebať rýmy zo života, hocičo a jebme už na to, lebo by som zapísal celý Bbarák.
– Která část desky je pro tebe nejdůležitější – tam, kde se zpovídáš ze svého života, tam, kde si hájíš svoje jako rapper nebo tam, kde se snažíš bavit a dát zajímavé flow?
Od začiatku do konca je každá časť pre mna dôležitá.
– Občas dáváš jednoduché rýmy jako „nože / bože“ nebo rovnou absolutní rýmy „píče / píče“ atd. Protože v „jednoduchosti je síla“ nebo proč?
Lebo som kokot a som pán.
– Máš rád i slovíčko „real“. Je pro tebe real, jen když rapuješ věci ze svého života?
The reaal je pre mna univerzálne slovo, ktoré používam pri veciach, ktoré sú kvalitné a skutočné jak Kool Keith aj s jebnutým Ristom dokopy.
– Je pro tebe nějaké téma ze života, kterého by ses bál? Nahrál jsi skladbu pro svoji mámu i o kurvách z minulosti, proč jsi neudělal love song pro svou holku?
Píšem o čom chcem a ešte veľa rýmov víde z môjho pera, toto je murdar era kerá je už v iných sférach. Love song som urobil, len sa mi to nezmestilo na album, lebo je dlhý jak moj kokot a vôbec nemám zábrany v témach zo života, keré zažívaš aj ty.
– Autobiografie je ale přeci jen trochu svazující. Nechceš zkusit i příběhy?
Príběhy nechám na české skupiny a slovenské kopírky, keré sa namotali na príbehy a komixy.
– Mezi překvápky nové desky je určitě i tvůj zpěv ve skladbě “Bengoro“. Byl ti inspirací Gipsy, ať už jako rapper nebo jako cigán, který se nebál zpívat?
Každý cigán nosí v sebe muzikálnosť a spev a každý, kto ma pozná vie, že som dávno chcel naspievať skladbu. Gipsy ma predbehol a vychytal to, čistý cigán, zdravím ta.
– Říkáš, že neopakuješ po jiných, že oni opakují po tobě, ale zároveň se nebojíš citovat cizí texty, případně připomenout nějaké ze svých (od “Povedal mi on“ po “Dávami“ a “Tozmemi“), jak to?
To že som od niekoho citoval rýmy, tak tým som dal rešpekt k skladbe a určite ho neopakujem. Žebráci po mne opakujú, všetko im dochádza po polroku, sú zaostalí, nemajú nápady, najprv sa smiali, brali si ma do huby a teraz robia to čo ja a ja sa iba smejem popod fúziky, zajebané od kefíru.
– Jak to, že máš na desce tak málo hostů?
Lebo mi všetci pripadajú prvoplánoví, necharizmatickí a zaspatí. Tým som chcel ešte aj dokázat, že viem napísať dlhý album aj sám a nepotrebujem vyplnit rapy hosťami, jako to je zvykom u vačšiny domácich kapeliek.
– Podle čeho sis vybíral ty, co tam máš? Je pro tebe důležitější, jaký jsou rappeři nebo jestli jsou „stokáry“? Lyrika a flow nebo to, jestli kradou autorádia?
Vybral som rapperov, ktorí majú ambície a sú pravdiví, originálni a samozrejme ma oslovujú aj jako kamoši a aj jako rapperi. A to že sú jedny z mála, ktorým sa dá veriť, to čo rapujú.
– A co že nemáš na desce více lidí ze zahraničí, protože PSH jako zahraničí nepočítám?
Mal som tam mat Torcha, ale poslal mi neskoro akapelu, mal som tam mat RnB speváka z USA, ktorý sa mi nevyšiel na album, ten sa k slovu ešte dostane. Je ťažké robiť s niekým na diaľku, nikdy sa to nevyvíja tak, jako na živo, cez mail a cez telefon je to na piču.
– Není to tak dávno, co se psalo o tom, že Aneš na vaši desku vzal nějaké celé smyčky z jednoho samplovacího webu, což není pro producenta zrovna poklona, naopak, to je jako Milli Vanilli. Věřil jsi mu, že dokáže produkovat i sám za sebe a napraví si na tvojí desce reputaci?
Samplovacie CDčká používa väčšina producentov. Poznám ďaľšie skladby, aj americké, v ktorých sú použité loopy z týchto CDčiek. Aneš sampluje, strihá sample, vie zahrať svoje věci, robí s hudobníkmi. A na album som si ho zavolal preto, lebo je kokot. Reputáciu mám v piči.
– Kde jsi u Máni vyhrabal beat na “Cigánský sen“? Je nejkrutější, nikdy bych od něj něco takového nečekal. Dělal ti ho na míru nebo ti dal CD a tys vybíral, co ti sedlo?
Urobil mi ho na mieru a niektoré som si vybral z vopred pripravených vzorov na môj album.
– Solidní jméno si dělá Buro a tvá deska mu v tom určitě pomůže. Není to „jen“ producent, je to hudebník, jak se ti s ním pracovalo?
Není to len producent, ale aj hudobník a spolupracovalo sa mi s ním dobre.
– Dalším překvápkem desky určitě je, že tu není až na pár prsknutí v rapu vůbec žádný beatbox. Proč?
Jako som spomínal, chcel som urobiť iný album jako ERA a mám radšej beatbox na živo s masným zvukom.
– Beatbox býval nejen zásadní a velmi zajímavou součástí vašich koncertů, ale na mezinárodním battlu v Rakousku sis vyprskal druhé místo. Trénuješ a vychytáváš ještě nové věci?
V súčastnej dobe som viacej rapper jako beatboxer. Nosím to v sebe každý den si dávam rytmy podvedome a nemám už nejaké veľké ciele v beatboxe, ale určite ho budem naďalej robit. Beatbox je moje hobby.
– Tvoji kapelu „udělaly“ koncerty. Na desce říkáš, že tě nesere, když tě nehrají rádia, protože si uděláš promo na koncertech sám. Jak jsou pro tebe důležité a dokážeš si je ještě užít?
Jak som písal aj v starých rozhovoroch, koncerty sú moj život a iba tam sa ukáže talent a zmysel pre umenie. Koncert je iba jedna šanca, žiadne opravy a druhé pokusy. Každý jeden koncert si užívam, či už sú pod pódiom 3 alebo 1500 ľudí.
– Krom toho, že jste dávali nejtvrdší koncerty ještě před tím, než jste měli vlastní singl a rapovali do cizích vinylů a beatboxu. Pak ukázali, že nic neztratíte, když budete rapovat do vlastních instrumentálů a nakonec secvičili show s živou kapelou, jste také známí různými vtípky – teď jste v Nové Pace rapovali ty v trenýrkách a Ego jen v triku bez kalhot. Co byla největší prdel, kterou jste na koncertě zažili?
V Martine som si raz tak ujebal, že Ego musel prerušit rap a vydýchat sa, to bola stoka. Alebo keď sme celý koncert v nejakej piči zarapovali tak, že sme račkovali.
– Jak už jsem říkal, variant, jak jste jezdili, bylo několik, na jaké koncerty se tedy můžou lidi těšit po tvojí desce?
Chystám krutú show s najlepším DJom na slovensku (DJ Lucco). Pripravte sa na show plnú nekompromisného DJingu, beatboxingu a rapu. „Back in tha days“ už sa na to teším.
– Co se ti vybaví pod následujícími pojmy:
Kvalita – KF
Čistý hip hop – KF
Underground – KF
Komerce – KF
Pozlátko – 95% pomýlených rapperov, kerí si myslá, že keď podpíšu zmluvu s mojorom, že vela predajú. Sú na piču a nemajú históriu, zázemie, klientelu a majú iba banner a kamarátske recenzie na webových stránkach. Ale nezabúdajte, že ludia neberú to čo je napísané a podobné pozlátka, ale iba to čo vidia na pódiach a to čo víde na CD.
– V intru prudíš, že spousta kapel, která na sebe dříve píčovala, a které stojí za hovno, se teď rodinkuje atd. Ale že ty zůstáváš sám proti všem. Myslíš, že tohle pokrytectví a pomluvy za zády jsou česko-slovenským národním sportem? A proč tam neříkáš konkrétní jména?
Jako som to povedal, tak som to aj myslel. Od slova do slova.
– Když jsme se jednou bavili o beefech, říkals, že jsi beefoval ještě společně s Davidem Zo Senca na Zvuk Ulice už v devadesátých letech, že teď nebudeš nikomu dělat reklamu. Co si tedy dneska o beefech myslíš?
Nenávidím battlerov, ktorí su tvrdí iba na papieri a na živo sú dosraní. Sú tvrdí iba imaginárne, ale realita je iná. Nebudem beefovat s niekým, kto není na mojej úrovni. Môj diss na nuly je moje zadosťučinenie a moja história. Zatiaľ sú tu len detské dissy na internete vo formáte mp3. Battleri, kerí nedosiahli nič nemajú album, nemajú úspech, chcú zaujať a čakať na odpoveď, aby sa o nich začalo hovorit, čo je skurvené a smiešne.
– Hláška „já nezním jako Kool Keith, lížete mu kulky“ je jasnou narážkou na SuperCrooo. Čím to, když jste měli Hacka v klipu “Mulano Stylo“?
Myslel som to, jako som myslel a SuperCrooo „jsou krásní lidé“. Hacka som tam dal preto, lebo je najkrajší a je krajší jako Phat. A ja neznejem jako Kool Keith, ale znejem jako Bengoro.
– Jaké máš vztahy s jinými kapelami? Naloženo na desce dostal jen Ivan Tásler a Mec Vrabec, tenhle MC a jeho „producent“ tě serou nejvíc?
Ivan T. sa jebal tak kam nemal (do hiphopu) a schytal kritiku od rapperov (“Kam vítr, tam plášť“), tak bol v médiách drzí a smial sa s hiphopovej kultúry. Odkazoval Egovi, že ho rozvalcuje a že slovenský rap je na piču. Tak som si povedal, že mu to vysvetlím.
– Vrabcovi jsi dal i dělo, pereš se ještě s rappery? A řešil bys to dnes stejně? Krs třeba říkal, že už by PM Dawn z pódia s Tim Dogem a baseballovýma pálkama nevykopával, že se mohl stát nějaký velký průser…
Ak ma chce niekto dissovat, mal by sa mi najprv pozrieť do očí a nebyť silný iba slovami. Vrabec bol toho príklad. Žebráci si myslia, že budem robit skladby a vypisovať na nich texty, možem jebat, budem ich biť. A ked sa mi nebude náhodou chcieť, tak mám za sebu takých ludí, ktorí na môj povel dolámu a zmrzačia koho chcem. Bez rešpektu.
– Dlouho jsem ani nevěděl, že jsi poloviční cigán, teď jsi jak cigánský James Brown – „cigo and proud“. Kdo ti byl vzorem, abys byl na svůj původ tak hrdý? A kdy ses ke svému cigánství vůbec začal tak hlásit?
Som Kurd Arab Maroko, som Španiel a či Talian, bol som čierny ojebávač, cigáň je najväčší mafián. Moje okolie to vedelo o mne, ale došla doba, kedy som to chcel povedať všetkým, že som napoly biely a napoly čierny. Vzor 2Pac.
– Snažíš se být pro svý lidi vzorem?
Istým spôsobom, ano, ale jako hovorím, robím to aj pre bielych aj pre cigáňov. Ale na druhej strane ma teší, ked sa dozvedám od známych, že na východe som pre cigánov boh.
– Ve svých skladbách často mluvíš o tom, co na cigánech ceníš. Sere tě na nich třeba něco? Stydíš se za něco, co dělají?
Stydím se, že nerobia, majú velké pupky a sú vyžraní, stydím se že bijú a okrádajú ľudí, stydím se že vyjebávajú ze štátom, stydím se že majú všetlých v piči, stydím se že nemajú založené bankové kontá, ale pritom majú najdrahšie zlaté reťaze, luxusné mercedesy, zlaté zuby, stydím se za to že vedia robiť lóve iba na ulici a bez bloku a stydím se za to, že čo basman, tak to cigáň. The reaaaaaaaaaaaaal.
– Spousta lidí bude asi po poslechu tvé hudby mít pocit, že jsi namyšlený arogantní natvrdlý debil. Posluchač desky KF si myslím dokáže těžko představit, že jsi velmi cílevědomý. Jaký tedy ve skutečnosti vlastně jsi a jakého chceš, aby tě tvoji lidi vnímali?
Nevim, jak môžeš vedieť, aký budú mať pocit spústa ľudí. To neviem ani ja. Poslucháč nech sa pozrie 5 rokov do zadu, aké ciele som dosiahol mojou cieľavedomosťou. Nikomu moju desku nenúkam ani netlačím. Túto desku som urobil pre ľudí, ktorí ma sledujú dlhú dobu a ktorí cítia so mňou. Vidia veci jako ja, nemajú radi určitý okruh ľudí, ktorých fakujem, takže dá sa povedať, že hovorím za nich. Mojim ľuďom, fanúšikom, sa páči mô štýl, moja robota, moj rap, talent, moja cieľavedomost, hrdosť a to že im „dodávam silu“. Niektorí skurvysyni pičujú, ale sú prví ktoríí ma budú počuť a budú si sťahovať a čítať všetky články o mne a zaujímať sa o moju osobu, za čo im ďakujem. Ak sa niekomu zdám namyslený a arogantný, tak to iba preto, lebo si nechcem nechat skákať od nímandov po hlave. Moji fanúšikovia a moji ľudia nemajú predsudky, neriešia pičoviny a na nich som priatelský. A taký som v skutočnosti.
– Vím, že jsi se snažil „žít správně“ – nepil jsi alkohol, chodil do práce, dělal jsi sport a psal doma texty. Máš to pořád tak? Chodíš ještě do práce jako krupiér do kasina?
Začal som fetovat, šlapat chodníky a v rakúsku při hranicách robím prostitútku, popri tom robím každý den 13000 brušákov.
– I když při pohledu na tvůj pupek s tím sportem to asi nevyšlo, co?
Tomu ver, žijem nadštandartne. Ešte si nevidel moj kokot, ktorý si nevidím cez môj veľký kotol
– Nazval bys něco z toho, jak se prezentuješ navenek, imidž?
KOKOT.
– Fráze říká: „šaty dělaj člověka“ a ty na oblečení dáš dost. Hodnotíš lidi podle toho, co mají na sobě nebo v sobě?
Hodnotím jaký má náklad v slipách, podľa výšky a ramien a podľa toho, kto má jakú školu a podľa toho koľko kilové hovná vyjebe na šupu.
– Krom oblečení si jedeš i v „retiazkach“. Kolik jsi schopen za retiazku utratit?
Mojú celú mesačnú almužnú, cca 100000, niekedy 80000. Ale viem zohnať aj kradnuté exponáty.
– Jakou mají pro tebe vůbec prachy hodnotu?
Takú jako pre toho, kto robí biznis na mojej úrovni. Ja začal som robiť lóve, chcem si kúpiť auto nóve, chcem žit na vysokej nóhe, z ulice sa dostať hóre. Pitčeeee.
– Dříve jste říkali, že co vyděláte, jebnete zpátky – málokdo ví, že klip “Pravda Bolí / Mulano Stylo“ jste si platili ze svého. Udělali byste to dneska znovu?
Robíme to doteraz, všetko platíme, máme konexie, poznáme vplyvných ľudí, není problém našetrit na klip, na techniku, na dovolenku, na zmrzlinnu, na kávu.
– Říkal jsi mi, že si chcete pořídit i vlastní studio, to pořád platí nebo na to kašlete?
Tomu ver, že v 51. čisle Bbaráku budú fotky z nášho štúdia, do kerého jebli 3 špinavé mená 1.500 000 z vlastných peňazí, toto není žiadny ojeb, toto je pravda. KF maká, KF ví čo robí, KF myslí na budúcnost, nepochybuj, brácho
– Na desce padne i „čistá cikánovina“ – není důležité, kolik mám u sebe, ale na sobě. Mohl už sis za peníze z konciků pořídit alespoň vlastní bydlení nebo bydlíš pořád s mámou?
Bývam s mámou, mám 29 rokov, mám svoju jebnutú izbu sponzoruje ma Sony Playstation, dostávam zadarmo hry, mama varí, žehlí, pere a ja žijem jak král.
– Na DVD si z tebe dělá Ego prdel, když chodí okolo vytuningované Škodovky, jako že je tvoje. Ty jsi dlouho neměl řidičák, a když sis ho nějak v zimě udělal, tak to do tebe někdo najebal hned, jak jsi ho měl nový, je to tak?
Bez vodičáku som jazdil dávno predtým jak 99% cigánov a potom som si ho kúpil bez skúšok. Kámošovi som rozjebal nový Seat Leon RC (180 Hp), lebo som sa ukazoval jak kár na zasneženej ceste a dovolil som si zajebat na hlavnej ručnú brzdu a nekukal som sa do spätného zrkadla. Škoda 130000.
– Dřív tě auta nezajímala?
Zaujímali. Veľa vecí ma zaujíma o ktorých nemá nikto ani tušenia.
– Jako správný cigán bys měl mít Ladu, ale jako cikánský baron spíš starého Mercedesa, co žere jak tank. Čím se teď vozíš nebo co plánuješ koupit?
Vozia ma moji lokaji a tomu ver, že tento rok kupujem biely Mercedes S classe, full výbava, elektróny z Nemecka.
– Další z věcí, která vás předchází, jsou vaše hlášky. Jedete si je všichni – i Aneš, který na deskách není slyšet…
Je to v nás, máme svoj humor, svoje výrazy, svoje hlášky, svoj slang, ktorý sa niektorí snažia opakovať. Je to v pohode, beriem to, lebo viem, že je to od nás a je to nákazlivé.
– Co jsou ty nejvíce legendary z těch, se kterými přišel Kontrafakt a co jsou hlášky, které ti přijdou legendary od jiných rapperů? Jak jsou vůbec důležité? Jednou jsi mi říkal, že to považuješ za znamení klasické desky, když se z ní lidi pak zabíjí na nějaké hlášce, která se stane součástí jejich slovníku. Když teď budou říkat třeba „Pičeee“, je tvoje deska nebo vaše DVD klasika?
Tomu ver, chápeš, toto je čistý hip hop, nijeeeee, skap, choď do piče, neviem on on, šeee, pitčeeeee, típkovina a veľa a veľa ďaľších. Snoop má svoje hlášky, Busta Rhymes, Fat Joe, 50 Cent, Jadakiss… Každý z tých úspešných rapperov má svoje poznávacie znamenia, svoje hlášky, ktoré k nim patria a dá sa povedať, že sú to klasiky a nikto iný to nemôže opakovať a postaviť na tom svoje album, lebo by vyznel na piču.
– Jsi v KF nejstarší, znamená to, že rozhoduješ o věcech? Vydali jste album, teď dáváš sólo a na něm vyhlašuješ, že další LP od KF bude ještě letos, takže Egova sólovka asi zatím nic. Je to tak proto, že Rytmo Baro Rai to tak chce a myslí, že je to tak nejlepší nebo je Ego línej a nemá materiál na sólo?
Ego není jak väčšina raperov, že sa jebe do všetkého rýchlo bez histórie, ale najprv si chce vybudovať nejakú pôdu. Vydá ho vtedy, kedy uzná za vhodné a bude sa na to cítiť. Není to tak ako to chcem ja, ale jako to chce on, určite sa radíme, máme plány, diskutujeme a není sme zbrklí. KF víde ’06 / ‘07. Tvoj Tatko Records nekapruje.
– Není lepší si dát chvíli pauzu, abys měl odstup od téhle desky a čas napsat zase jinak, aby se to moc nepodobalo jedno druhému?
Neboj sa není sme tak jebnutí, vieme čo robíme a všetko, čo sme doteraz urobili nebolo scestné. Sme nadčasoví a vieme jako udrieť a posunúť, uvidíme jako sa to všetko bude vyvijať.
– A to stejné i s hudbou, určitě sis na svoji desku vybral to nejlepší, co měli producenti k mání, bude dostatek kvalitních beatů pro KF?
Bude americká produkcia, americký zvuk a viacej nechcem komentovat.
– Prodejnost, jakou jste dosáhli s vaší deskou, je určitě příjemná. Stavíš nějaké rovnítko mezi prodeje a kvalitu? Je pro tebe ten nejprodávanější ten nejlepší nebo jaké je pro tebe měřítko kvality a úspěchu?
Je veľmi ťažké predať. A ten ktorý sa nejebe do médií a predá veľa je u mňa pán. Niektorí raperi na slovensku sa jebú do časopisov, tlačia sa do televízie, robia jebnuté rozhovory a pritom nepredajú ani 1/3 z toho, čo my. Som rád, že každý dostal šancu a pravda sa ukázala. Čísla neklamú.
– Vypadá to, že na Slovensku a v Čechách jste už v hiphopu dokázali všechno. Co všechno považuješ za přelomové momenty nejen vaší kariéry, ale i celé SK scény?
1. Príchod KF na scénu (koncerty, show).
2. Prvý klip, “Dáva mi“, ktorý vyhral všetky videoklipové hitparády,ktoré existovali a po nás začali všetci točit klipy na Slovensku.
3. Podpísanie zmluvy s majorom, ktoré nakoplo všetky ostatné kapely.
4. Prvá zlatá hiphopová platňa na Slovensku.
5. Prvé hiphopové turné na vysokej úrovni.
6. Tvoj Tatko Records, prvé hiphopové oficiálne vydavateľstvo.
– Zůstává ti v hiphopu nějaký sen?
Ešte mám veľa nesplnených snov, ktoré som nedosiahol. Pomaly si ich jeden po druhom plním.
– A co je třeba tvůj černý sen, jak bys nikdy nechtěl dopadnout?
Raz si hore, raz si dole, ale nechcel by som dopadnúť jak 95% rapperov na Slovensku, ktorí sú úplne mimo a nie sú súdni a nechcú sa pozrieť pravde do očí a stále im nedochádza veľa podstatných vecí.
PS: Zdravím mojich fanúšikov a všetkých skurvysynov, ktorí sa našli v mojich textoch, potrebujem vašu nenávisť, mojim ľudom sa ľúbi, keď vás fakujem.