Aktualizováno 26.1.2021
“Půjde o vůbec první program sestavený z muzikálových melodií, který Česká filharmonie zahraje,” uvedl dirigent Keith Lockhart, který spolupracoval také se Stingem, Johnem Mayerem nebo Stevenem Tylerem ze skupiny Aerosmith. “Vybrali jsme průřez nejznámějších skladeb, důraz je ale kladen na hudbu, nikoliv jen na věhlas jednotlivých titulů,” vysvětlil Lockhart.
VYHRAJTE VSTUPENKY NA KONCERTY PO CELÉ ČR! SOUTĚŽ NAJDETE ZDE!!!
Repertoár dvouhodinové show představí originální provedení písní jako například Maria, The Phantom of The Opera, I Dreamed a Dream, Dancing Queen, Hello, Dolly nebo Don’t Cry for Me, Argentina, které domácí publikum zná důvěrně i z českých divadelních scén. Program tvoří výběr ze světové pokladnice muzikálů – od West Side Story a Chorus Line přes Bídníky, Cats, Fantoma opery až po Chicago, Evitu a Mamma Mia!.
Keith Lockhart, jenž od roku 1995 vede proslulý Boston Pops Orchestra, bude s Českou filharmonií spolupracovat poprvé: “Pro ojedinělé koncerty v České a Slovenské republice připravujeme nová aranžmá, protože chci, aby vynikl hutný zvuk orchestru a diváci si užili neopakovatelný večer,” popsal jedinečnost zpracování dirigent.
Termíny koncertů:
2. únor 2016 Praha, O2 aréna
3. únor 2016 Brno, Kajot aréna
4. únor 2016 Ostrava, Ostrava aréna
5. únor 2016 Bratislava, Zimný štadion Ondreja Nepelu
Sérii koncertů odehraje Česká filharmonie na jevišti doplněném vizuálními efekty a velkoplošnými projekcemi.
Vstupenky v cenách od 290Kč do 1490Kč jsou v prodeji v sítích Ticket Art a Ticketportal po celé České a Slovenské republice. Pořadatelem je společnost CRYSTAL SKULL s.r.o.
Rozhovor s Keithem Lockhartem
Dramaturgie koncertu Best Of Broadway mapuje téměř celou historii hudebního žánru. Podle jakého klíče jste vybrali písničky a tituly?
Při sestavování programu jsme zvážili celou řadu faktorů. Česká filharmonie zahraje tento repertoár poprvé, což je příležitost, jak ukázat celé spektrum muzikálového žánru. Na druhou stranu nejsou u vás všechny tituly, které byly úspěšné v New Yorku nebo v Londýně, dostatečně známé, prostě se do východní Evropy díky železné oponě vůbec nedostaly. Jde zejména o velká představení ze 40. a 50. let, o dílo Rodgerse a Hammersteina, kteří napsali zásadní muzikály, k nimž se Broadway dodnes vrací. Jde také o skladby skvělého Stephena Sondheima, od něhož jsme zařadili alespoň „Send in The Clowns“, lyrickou skladbu, kterou v londýnském West Endu zpívala Judi Dench a na Broadwayi třeba Catherine Zeta – Jones. Dramaturgii jsme také vytvářeli s ohledem na individuální schopnosti čtyř vynikajících sólistů České filharmonie, chceme předvést skvostnou hudbu, nejen věhlasné muzikály.
Mnoho písní programu české publikum zná díky domácím verzím světových muzikálů. K těm neúspěšnějším patří například Bídníci / Les Misérables, Jesus Christ Superstar a v poslední době Mamma Mia! Jak si vysvětlujete globální popularitu některých titulů?
Muzikály, které jsou populární všude ve světě, se obvykle zabývají tématy, která jsou univerzální, nebo příběhy, které jsou nadčasové a překračují hranice a jazyk. V případě Mamma Mia!, jde o celosvětovou popularitu písní skupiny ABBA, jejichž akordy prostě oslovují všechny druhy lidí. Na našem koncertu je zahrajeme také a vedle toho i skladby, které nebouraly hitparády a přesto mají v historii hudebního divadla nenahraditelné místo.
V čem, podle vás, musí vynikat muzikálový interpret? Jedná se více o techniku, nebo spíš o výraz a osobnost, co je odlišuje od zpěváků z jiných žánrů?
Mám k muzikálovým umělcům velký respekt. Musíme si uvědomit, že ti nejlepší z nich jsou schopni zpívat vše od klasiky přes pop až po swing a rock and roll. Universálnost je tou největší kvalitou, kterou musí mít, aby v žánru obstáli. Musí umět tančit, hrát v komedii i tragédii. Vezměte si třeba muzikálovou zpěvačku, která hraje operní talent Christine ve Fantomovi opery, swingovou divu Roxie v Chicagu anebo jednu ze tří hrdinek muzikálu Mamma Mia! Každá role vyžaduje jiný způsob zpívání a jevištního pohybu, což je opravdu mimořádně náročné.
Českou filharmonii budete dirigovat vůbec poprvé. Jak složité jsou přípravy? Všechno probíhá on-line, nebo budete mít čas na zkoušku?
Přípravy jsou hodně složité, protože hudba na naše turné pochází z různých období a museli jsme napsat nejen nová aranžmá, ale udělat pár úprav nebo střihů. Každopádně se na spolupráci s Českou filharmonií moc těším a jsem přesvědčen, že půjde o výjimečnou událost.