Aktualizováno 9.7.2018
Na spolupráci se s nimi totiž dohodl Objev roku televize Óčko 2007 a pro mnohé jedna z největších indie nadějí české hudební scény – skupina AIRFARE! Stane se tak, v historicky již devátém ročníku soutěže, jejím oficiálním Patronem!
„Na patrona soutěže jsme kývli naprosto jednohlasně a rádi. Zní to na jednu stranu trošku zavázaně, což se k nám moc nehodí, ale máme pro to hned několik důvodů. Tím hlavním je naše nespokojenost s českou rádoby scénou. Nemyslíme si, ale víme, že je spousta skvělých klubových kapel a projektů, které si zaslouží podpořit a Radegast Líheň mezi ně určitě patří,“ prohlásili za kapelu Thomas a Lukáš a dodávají: „Průběh soutěže budeme určitě sledovat a na finále, kam se zajedem podívat, se těšíme úplně nejvíc.“ Přes toto prohlášení však v sobě nezapírají rock´n´rollovou duši. „A už nám to docela smrdí oficialitou, tak snad jen poslední vzkaz pro všechny zúčastněné – i ten největší zásek, úlet a momentální nápad ve zkušebně, může být nakonec nejoriginálnější a zásadní,” zní poslední rada Patronů Radegast Líhně 2010 soutěžícím i ostatním kapelám. Fakt, že budou členové AIRFARE součástí poroty ve Velkém finále soutěže a navíc v jeho rámci i vystoupí však není vším, co Radegast Líhni přinesou.
Ve spolupráci s pořadateli z havířovské Viking agency se postarali o hlavní cenu soutěže. „Každý rok díky partnerům rozdáváme kapelám ceny za desetitisíce a snažíme se, aby ještě dále pomáhaly k jejich růstu. Letos se nám podařilo právě díky managementu AIRFARE dohodnout cenu, po které jsme toužili už několik let. Konečně dotáhneme hlavní cenu do detailů,“ prozrazuje za Vikingy ředitel soutěže Marek Slonina. V roce 2009 vítězná Venefica získala mimo zajištění řady koncertů (včetně Colours of Ostrava – pozn. autora) a dalších cen i týden ve Woodman studiu pro natočení demosnímku. „Nafotili jsme jim k tomu i parádní fotky na obal CD, ale bohužel jsme nesehnali finance ani partnera pro vydání demosnímku. O to jsme radši, že letošní hlavní cenou bude kompletní produkt – kapele poskytneme studio, natočíme demo, smícháme výsledný produkt, nafotíme a vyrobíme obaly a rovněž vylisujeme pětisetkusovou edici jejich nahrávky. Pět set kusů tohoto CD pak předáme kapele k její další propagaci, případně prodeji,“ dodává Slonina. Ani další ceny ale nebudou méně hodnotné, včetně dalších vystoupení na akcích pod taktovkou pořádajících Viking agency. Kapely z celé České republiky, ale klidně i ze zahraničí by tak neměly váhat a do půlky prosince se hlásit na stránkách soutěže.